Včera jsme věnovali pozornost PR týmům. Dnes postoupíme o kousek dál.
Co když analýzy akciových trhů a konkrétních emisí
připravují PR týmy? Je vcelku snadné napsat příspěvek, který bude čtivý a v "kolektivu oblíbený". Byť neříká v podstatě nic, Příspěvek, který nutí k přemýšlení často unikne pozornosti.
Stručně,
rychle a s jasným doporučením
ano - ne. Taková doporučení sice neexistují, ale přesto je vyžadujeme a necháváme se jimi ovlivnit.
To dobře ví zkušené PR týmy.
Volatlitu a s ní i
spekulace předurčuje finanční síla investora.
Čím silnější,
tím víc si může dovolit efektivní
intradenní obchodování. Toho si jsou "PR analytici" dobře vědomi. Není problém "dodat doporučení", které má v sobě "kus pravdy". I
stojící hodiny ukazují dvakrát denně správný čas!
Víc bychom už vlastně v dnešní glose ani psát nemuseli. Stačí se například podívat na včerejší intradenní obchodování s akciemi ČEZ. Nejlépe očima grafu japonských svící. Pokud máme jako investoři dostatečné
finanční zázemí, ono samotné už
obchodování "
zlevňuje", není problém spekulovat z dopoledne na odpoledne nebo naopak. Na zítřejší ráno.
Když má titul navíc skutečně
silnou vnitřní hodnotu, a mezi takové dozajista vzpomínaný ČEZ stejně jako banky patří,
nemůžeme chybit.
Nemarněme čas přílišným sledováním "čísel a faktů". Raději
věnujme pozornost marketingu okolo
konkrétních titulů. Je-li příliš haněn, má šanci růst. Je-li oslavován, dejme od něj raději na čas ruce pryč. Nechoďme za každou cenu proti proudu, byť nám to doporučují mnozí investiční "guru".
Vyvezme se na vlně! Sledujme práci chytrých PR týmů! Ony dobře ví, že nemusí poutat pozornost rovnou v odborných médiích.
Často začíná "
budování investičního doporučení" úplně
jinde a
jinak. Například v bulvárním tisku tím, co utrousila ta či ona VIP hvězda. Že akciovému trhu nerozumí? To přece nevadí. To ví i začínající marketér!
Dower-D, organizační a ekonomické poradenství, Trávník 1315/28, 750 02, Přerov 2
Tel.: 581 277 522, e-mail:
dower@dower.cz