V posledních glosách věnujeme vekou
pozornost politickému píár a jeho vlivu na společnost, potažmo akciové trhy a některé konkrétní tituly.
Politický marketing a
píár fantasticky zvládá PR tým hnutí ANO. Posledním jeho majstrštykem byl odlet premiéra a "lídra" hnutí ANO na dovolenou na Krétu. Jen tak mimoděk, "mimo zápis", evokoval otázku:
Kdo vlastně ovládá politiku? Lídři stran a hnutí nebo
bossové PR týmů? Jsou lídři opravdu lídry nebo jen figurkami?
Premiér odletěl "za hranice všedních dnů". Jeden by si myslel, že bude chvíli klid a politika a akciové obchodování konečně zcela podlehne prázdninové a letní letargii. A ejhle!
Premiér odletěl,
ale zanechal doma dračí vejce. To, když mezi řečí, těsně před cestou na dovolenou, slíbil, že sníží daně a razantně zvýší lidem příjmy.
Kouzlo triku jeho
PR týmu tkví v oživení pradávné lidové moudrosti "
mluviti stříbro, mlčeti zlato". Na vějičku skočili všichni. Byť premiér teď pobývá v zahraničí, jsou ho plná média a jeho nikdy nekončící volební kampaň sílí. Žádná okurková sezóna. Naopak.
Všichni cítí potřebu se k jeho slovům, která "jen tak náhodou utrousil"
vyjadřovat. Tak ostatní lídři a politici své vlastní strany a hnutí vlastně odsunuli/odsouvají do pozadí, zatímco
hnutí ANO září i v nepřítomnosti svého lídra.
Opravdový majstrštyk!
Nikoho ani nenapadlo zareagovat přesně opačně.
Mlčet!
Případně utrousit něco o horku v letištní hale. Ne. Všichni spolkli návnadu i s navijákem.
My jsme si položili úplně jinou otázku:
Jsou lídři stran a hnutí opravdu jejich
lídry nebo jsou
jen figurkami bossů "
svých"
PR týmů? Kdo vlastně řídí naši zem?
Podobně uvažují také
chytří investoři. Popřemýšlejme podobně spolu s nimi i my, drobní investoři.
V DOWER-D jsme začali hned o víkendu a o výsledky našeho přemýšlení jsme se s našimi klienty a příznivci podělil ve třech glosách z přelomu a počátku týdne. "
Mu! Kouzlo a moudro zenového investičního kóanu!", "
V hlavní roli znovu ČEZ!" a "
Premiér a tonoucí investor, který se i stébla chytá!". Čtenářům, kteří je četli i mezi řádky jistě neunikla nepoložená otázka:
Kdo vlastně ovládá českou politiku, potažmo
tuzemský akciový trh? A chytří investoři se hned zařídili podle odpovědi na ni.
Nesledovat příliš "
čísla",
ale marketing. "
Humbuk", který se okolo určitých titulů vytváří.
Z toho vyplývá konkrétní výstup/poučení.
Pokud má titul skutečně
silnou vnitřní hodnotu, a mezi takové dozajista patří banky a ČEZ,
nemarněme čas sledováním "čísel a faktů", ale
sledujme marketing/humbuk okolo konkrétních titulů. Je-li příliš haněn, má šanci růst. Je-li oslavován, dejme od něj raději na čas ruce pryč.
Zajímejme se v souvislosti se zájmem/nezájmem trhu o jednotlivé tituly i
o práci PR týmů, které nálady vyvolávají.
Zatím těžily z výhody práce v šeru
zázemí!
Přichází doba,
kdy sebe oslavovanější
lídři už přestávají být těmi,
kteří doopravdy vedou, ale stávají se naopak těmi, kteří
jsou vedeni. Například teď, v souvislosti s dovolenou premiéra na Krétě. Jeho jménem se de facto pomáhá akciím ČEZ a bank. Otázka zní: Kdo a proč? A poučení pro drobného investora?
Nechoďme za každou cenu proti proudu, jak to mnozí "guru" doporučují.
Vyvezme se na vlně!
Sledujme práci PR týmů! Nemusí začínat rovnou v odborných médiích.
Často začíná jinde
tím,
co utrousí ta či ona VIP hvězda.