Devadesátá léta přinesla do Česka
obchodní marketing. S otevřenýma očima jsme zírali co dokáže.
Eskymáci kupovali ledničky. Pomalu jsme začali chápat "vo co go". S novým stoletím jsme se seznamovali s
politickým marketingem. S nadšením jsme
volili šibaly a
podvodníky,
kteří nás okrádali/
okrádají a my jsme jim za to byli/jsme
vděční. Teď se seznamujeme
s poplašným marketingem. Kampaněmi, účelovkami. Už nás ovládly naplno. S nebezpečnými formami poplašného marketingu
musíme počítat i při investování!
Zaručená doporučení a horké tipy jsme postupně vstřebali. Nyní přichází
éra silných krátkodobých zpráv. Období obchodních válek, díky bohu zatím jen obchodních, a brexitu, ten máme na dvorku za domem, jsou a budou ideální živnou půdou. Už se dohodli? Ne, ještě se nedohodli! Dozvídá se britská královna o svých rozhodnutích už jen z médií.
Krátkodobé zprávy s jepičím životem
budou napříště "
mávat" všemi
akciovými trhy. Proto budou poplašnému marketingu patřit příští týdny a měsíce. To je prostě fakt. Smiřme se s ním. Sami to nezměníme.
Ale můžeme se účinně
bránit.
Klidem a trpělivostí.
Poplašný marketing už pociťuje Evropa a evropské akciové trhy. Skončily prázdniny a s nimi prázdninové, svým způsobem ještě bez poplachové, obchodování. Příští dva měsíce však už budou úplně jiné. Poznamená je
BREXIT. První dramatický krok už předvedl britský premiér
Boris Johnson, když přerušil jednání britského parlamentu. Britský parlament a Britové sami se bouří. Ideální živná půda pro krátkodobé poplašné zprávy. Možná ale s dalekosáhlými následky jako ostatně samotný brexit.
Ovlivní evropské akciové
trhy nejspíš
dost dramaticky.
Co se stane po divokém
brexitu? Zmizí pivo? Podraží zbož? Nejspíš lze také očekávat propad britské libry. Zatímco ceny zboží ovlivní cla a prodlevy na hranicích, cenu akcií ovlivní
kurz libry. Pokud bude libra dramaticky oslabovat, se zdůrazněním slůvka POKUD, určitě to
výrazně ovlivní tržní ceny akcií.
S přihlédnutím na naznačenou situaci a
sílu poplašného marketingu bude nutné se všem těmto změnám rychle přizpůsobit.
Důležité budou především
naše krátkodobé
reakce na rychlý sled událostí. A trpělivost. Kdo ji nemá by opravdu měl z trhu na čas - než se situace ustálí - odejít. Kouzlo nastávajícího akciového obchodování tkví v tom, že
kdo netrpělivost ovládne a vydrží, ten
zvítězí. Ale
zvítězit přece
chceme všichni.
Jde to?
Nejde. Investování má své vítěze, ale aby je mělo, musí mít i poražené! Když vystoupíme teď, staneme s nejspíš poraženými. Máme ale dost trpělivosti a pevné nervy abychom se stali vítězi? To je oč tu teď a tady běží!