Americké volby jsou za námi.
Za svůj
úspěch je
považují jak
demokraté (v Kongresu získali kontrolu nad republikány), tak
i republikáni (byl to skvělý den, pochvaloval si volby Trump).
To stojí za pozornost! Americké i globální akciové trhy rostou a evokují nové otázky, viz sdílení DOWER-D na facebooku.
Prosazují se PR (volby v USA úspěch všech)
a politický marketing (Jaderné šachy: Proč je třeba rozbít ČEZ?, Pravý prostor) už
i v investování? Jak bude investování v prostředí "investičního marketingu" fungovat?
Na
investiční marketing si musíme v investičním prostředí rychle zvykat/zvyknout. Emoce probouzené investičním marketingem budou kapitálové a akciové trhy ovlivňovat stále víc a víc. Vlastně to ale není až tak nový fenomén, jenom se rázně a bez vytáček dere "na plac". O to těžší bude oddělovat zrno od plev a o to
důležitější roli bude hrát skutečná vnitřní hodnota firem. Jen ona bude mít opravdovou vypovídací hodnotu - a proto také bude častěji než dosud překrucována, napadána nebo dokonce i falšována!
Taje a kouzlo investování v prostředí investičního marketingu nejlépe pochopíme a vstřebáme, když se budeme soustředit na tuzemský akciový trh. Především proto, že o emisích na něm obchodovaných víme přece jen o trošku víc, než o emisích obchodovaných na vzdálenějších trzích.
Na tuzemském trhu budou i
po amerických volbách v nejbližší době dál působit především
faktory technické analýzy. (1) "Zubaté" růsty, (2) objemy, (3) Bollinerova pásma a (4) vývoj cen akcií v porovnání s jejich 200DMA.
A právě faktory technické analýzy emisí z tuzemského akciového trhu nám
dovolují nahlížet na tuzemské investiční příležitosti i nadále
optimisticky. Stále se nacházíme v
podzimní spekulační fázi. Ta vyžaduje především (i) hlubší znalosti o fungování spekulační formule a (ii) notnou dávku rozvahy a trpělivosti. Oba tyto faktory máme ve svých rukách. Teprve nyní, po amerických volbách, se
akciové spekulace rozjedou
naplno!
Dower-D, organizační a ekonomické poradenství, Trávník 1315/28, 750 02, Přerov 2
Tel.: 581 277 522, e-mail:
dower@dower.cz