Investujme do emisí, které nabízejí naplnění níže naznačené investiční strategie. Hned. Už zítra a především v roce 2019. Hledejme "
tituly budoucnosti". Je jich dost, jenže je ještě neumíme rozpoznat a najít.
Žijeme v inspirativní době a rok 2019 přinese zásadní změnu. Padají dávno vyzkoušené vzorce chování, zvyklosti i pravidla. A nejde jen o kolikátou už průmyslovou či technologickou revoluci.
Jde o celkovou
změnu přístupu člověka-
investora k životu, který se opírá o dva hlavní pilíře.
Marketing a
produktivitu práce. Ani jeden lidé zatím nezvládli. Pokud se marketing zabýval otázkami prodeje zboží a služeb bylo vše relativně v pořádku. Měl smysl a dal se udržet na uzdě Teď už však jde o totální
vymývání mozků. Stejné je to i s produktivitou práce. Ve výrobě, a ukazuje se, že už i ve službách, nahrazují člověka roboti.
Lidé mají víc času.
Umí ho ale
užívat?
Problémem české
společnosti jakož i společností ostatních států z postkomunistické Evropy je, že
skočily rovnou do období
totálního marketingu.
Tedy i politického, který se aktuálně jeví
nebezpečím číslo jedna. Lidé ještě nevstřebali okouzlení z víkendových návštěv chrámů konzumu a už na ně političtí marketéři používají politické marketingové triky. Nejdříve lákavé
bude líp,
prostě to zařídíme. Pak,
když to na dálnicích
kodrcá dál,
hledáme nepřítele, aktuálně migranty a EU,
a stavíme se do čela boje s ním. Nic nového pod sluncem.
Prvním politickým marketérem byl
César.
Nabídl lidem
chléb a hry a
sám sebe postavil do čela boje proti všemu "starému a omšelému". Byť dávno mrtev (lidstvo se nakonec vždycky očišťuje od podobných lidí a hodí vinu na ně) jeho sochy, tehdejší facebook, twitter a všechny sociální sítě dohromady, přetrvaly/přetrvávají.
Podobné rysy chování zaznamenáváme u
Donalda Trumpa.
Nepokrytě účelová politika, která se na nikoho a na nic neohlíží - a mnohé lidi fascinuje. Paradoxem doby je, že se z takových lidí nakonec vždy stanou "staří a omšelí" politici, proti kterým na počátku bojovali. To za A. A za B
dosahují pravého
opaku cíle se kterým šli "
do toho". Dříve či později se ukáže, že ne
America First, ale
Donald Trump First.
A ještě něco:
hází přes palubu poslušné. Ty, kteří je poslušně poslouchali. Mají rádi jenom úspěšné!
Poraženými opovrhují.
Zásadnějším problémem z pohledu "dlouhověkosti" lidstva (politický marketing nakonec vyčpí jako vždy v minulosti) je
produktivita práce. Nezvládnutá produktivita je nebezpečnější než samotný politický marketing.
Když se lidé nudí a vymýšlejí hlouposti, říkávala moje babička. Včetně válek, zdí a podobných ideologických "hloupostí". Je tedy vlastně lepší, když zatím nabízíme těm nudícím se lidem v létě festivaly, různé party a podobně. Je to ovšem jen nouzové řešení. Musíme vymyslet něco chytřejšího.
Nabídnout lidem
něco co je zaujme a zároveň
dá příležitost k růstu osobního bohatství. Tím cílem může být opravdové
investování. Bude?