Kouzelnými slůvky českého politického marketingu jsou
KAMPAŇ a
ÚČELOVKA. Zvyšují popularitu, vyhrávají volby a nabízejí "argumenty" k vysvětlení všeho.
Kampaně mohou být
motivující a burcující, všichni mně/nám ubližují, jsem/jsme otloukánci musíte mně/nás podpořit. Mohou být ovšem i
demotivující, to nedělejte.
Zkusme kouzelná slůvka
aplikovat na akcie. Predátor má zájem srazit cenu vybrané akcie aby ji uchvátil co nejníže. Dští na emisi oheň a síru a předkládá investiční veřejnosti ty nejdramatičtější scénáře. Cena padá, predátor se raduje. Čím nižší cena, tím snáze emisi uchvátí a čím víc investorů odpadne, tím víc je oslabena konkurence.
Přidejme k demotivující kampani
trochu asijské chytrosti z bojových umění. Stačí málo. Přesměrovat demotivující sílu kampaně místo k destrukci jiným žádoucím směrem.
Stojí-li kořist opravdu za to existuje vždy víc predátorů. Stačí nenápadně (1)
přilévat do ohně
motivující kampaň. A ještě něco. (2)
Nevyvracet fámy, je to kontraproduktivní. Stačí (3) "
potichu"
přikupovat!
I z těchto důvodů budou spekulace ve druhé polovině roku velmi intenzivní. Naštěstí máme na trhu k dispozici ke spekulacím stále dost a dost zajímavých emisí. Bankami počínaje a ČEZ konče.
Dower-D, organizační a ekonomické poradenství, Trávník 1315/28, 750 02, Přerov 2
Tel.: 581 277 522, e-mail:
dower@dower.cz