Minulost je o faktech. Tenkrát se stalo to a to.
Budoucnost je o pravděpodobnosti. S takovou a takovou pravděpodobností se stane to a to.
Minulost, fakta,
se "
okecat"
nedá.
Budoucnost s trochou marketingu a chytrého PR velmi
snadno. Nejlépe vtipným, ale i méně vtipným bonmotem. Když někoho urazí ještě lépe. Proto se bonmotům u nás tak daří a mnozí se jimi i dobře živí. Fakta se neobejdou bez znalostí.
Ani budoucnost se proto
nesmí znalostem vyhýbat. Zatím ale stačí trochu drzosti, spousta nemístného sebevědomí, sebestřednosti a dobře prořízlá ústa. Vznešeně se tomu všemu říká píár.
Kvůli PR se proto v investiční branži o všem co nás na trzích čeká nejvíc mluví a píše odpoledne. Tou dobou jsou už fakta, tedy minulost, známá. Ranní
bezradnost naopak
skrýváme za "vtipnými"
bonmoty typu "
nebude-li pršet nezmoknem". Tolik na úvod.
Skrýváme se za Baťu, který něco uměl a živil se tím, zatímco mnozí dnešní velcí "podnikatelé" a vysocí státní úředníci už neumí nic jiného než
žebrat, o dotace, o plat,
korumpovat a
ztrpčovat život těm, kteří ještě umí něco kloudného sami vymyslet a udělat.
Odmítáním matematiky
odmítáme logické myšlení a s ním i kalkulace o pravděpodobnost a v konečném důsledku
odmítáme i
odvahu se do něčeho opravdu tvořivého a užitečného pustit. Ekonomové donekonečna "melou"
o produktivitě práce. Prý je nízká. Naopak.
Je vysoká. Umožňuje žít dobře i spoustě lidí, kteří se už ničím jiným než udělováním razítek živit neumí. Kdy se hroutily systémy, zavedené pořádky a říše? Když chyběli lidé a ti zbylí stěží stačili udělat to co bylo skutečně nejnutnější.
.
To neznamená, že počet lidí musí nutně redukovat války, mory a nemoci. Ne. Je ale nutné najít lidem
racionální využití volného času.
Peníze po jídle a sexu lidi zajímaly vždy nejvíc. Dokonce často byly i na prvním místě. Není lepšího místa
pro nasycení touhy po penězích než
jsou trhy. Ty kapitálové především. Není nutné redukovat počet obyvatel válkami či pandemiemi. Je lepší nabídnout jim smysluplné naplnění volného času.
Přemýšlet,
která branže, která obchodní
společnost vydělá nejvíc (nabízí potřebné produkty a služby)
a dá vydělat, například v podobě dividend, vynecháme-li spekulace, ale i ty jsou potřebné,
i nám.
To je investování! Ne utrácení za něco o čem nevíme zhola nic. Především kdy se investované peníze vrátí. Trhy plýtvání brání.
Forecast Cloud.
Mrak pravděpodobnosti. Nástroj technické analýzy nové generace. Technická analýza. 2.0 abychom byli IN. Na slovech přece podle PR záleží víc než na účelu.
V případě ČEZ signalizuje Forecast Cloud
vysokou pravděpodobnost růstu ceny jeho akcií. Vychází z minulých faktů. Ta se týkají především
obrovského "potřebnostního"
potenciálu ČEZ.
Bez elektřiny se svět zastaví. Současná cena akcií ČEZ se ale nachází hodně nízko v mraku pravděpodobnosti. Reaguje na chování politiků, kteří záměrně zahlcují trh a lidi spoustou zbytečných a nepotřebných slov a stejně záměrně zamlčují fakta.
Forecastr Cloud ale situaci nevzdává.
Drží se racionality. Těží z minulosti,
ve které se žádným bonmotem žádná žárovka nikdy nerozsvítila. Nevysmívejme se faktům. Mohou se obrátit proti nám. Viz sucha, hurikány, záplavy.
Podobné je to s bankami, ale například i s pojišťovnami.
Bez peněz se světové ekonomiky a hospodářství
nepohnou. Bonmoty a řeči investování nepomohou. Ano, dočasně dokáží ceny akcií srazit, ale dlouhodobě řeči nikdy k ničemu dobrému nevedly. Potřebné jsou
činy a konkrétní
konání. O nich jsou i mraky pravděpodobnosti technické analýzy 2.0. A ty
vyznívají navzdory vší kritice
pozitivně.
Budeme-li držet většinu tuzemských akcií, samozřejmě ne všechny, neprohloupíme. Naopak. Máme
víc volného času? Pak ho
část věnujme i
pravděpodobnostnímu myšlení. Co nám bude v budoucnosti generovat peníze a co ne? Nedejme se politiky obalamutit!